Wednesday, March 4, 2009

Geng Pengembaraan Bermula..hah..betul..betul..betul

Jumaat 27 Februari 2009, jam 1.00 tgh aku bawak anak aku tengok citer ni, ye la..citer yang berepisod kat TV9 tu pun dia ikuti..sampai mira download kt komputer pas2 pasing kat aku pun, tiap masa dia nak tgk citer tu..pantang aku ngadap lap top suh bukak citer budak cam toyol ni...hehehehe..so..sebagai ibu yang memahami dan ibu moden..bawak la anak kesayangan ni tengok wayang, ermmm...kalau aku dulu mana la reti wayang2 ni, dah besar pun gi tengok Senario the Movie pun kene bebel dari petang sampai malam kat mak aku (btul tak yah?). Ye la orang tua, dia kata tengok wayang ni tak elok dalam gelap..padahal bukan buat apa pun, mungkin kat kampung aku wayang ni pusat maksiat,tapi tu dulu skang mak aku dah open dah..tapi yang pelik nya anak aku ni, ntah dari mana dia tau citer Upin Ipin ni keluar, aku pun naik heran, citer Tranformers, Batman, Cicakman pun dia tau, tiap kali citer-citer macam ni keluar terpaksa la aku jadi peneman yang setia bawak dia gi tengok..tapi sepanjang aku jadi peneman peribadi dia ni, tak ada pulak perasaan aku nak tengok citer ni ulang-ulang kali, tapi citer ni beb..wa cakap lu, memang world(cam Mawi lak), grafik, memang lawa, kalah citer move it..move it (Madagascar), Abang Long panggil move it..move it..hah!!!!... citer tu dia gi tengok ngan mak ngah dia, sib baik ada mak cik yang suka melayan anak buah dia yang cam ulat nangka ni...


kalau korang bujang ke..ada anak ke..bawak la dia gi tengok..nak tunggu DVD lambab beb..aku pun tengah bodek hubby aku gi tengok lagi sekali ni, tak puas tengok..sebab jalan cerita dia tak boring langsung, member sebelah bilik aku ni pun join sekali masa kitorang gi tengok, dia memang jenis tak ada perasaan, kalau orang buat lawak pun bukan nak gelak..tapi 1st time sepanjang aku gi tengok wayang ngan dia..dia puji cerita ni, padahal, sebelum gi, dia dok membebel..macam budak-budak tengok citer kartun....syok woo...1st time kartun malaysia yang pakai 3D high kelas macam ni..


Macam tengok citer real tu..waaa...puji melambung cam dibayar lak..tapi siyes beb..ada mutu...keunggulan...aku bagi 5 bintang untuk citer ni..so sokong la buatan Malaysia..hehehehe...

1 comment:

  1. huhu betul..betul..betul.. dulu tgk senario The Movie habis kena marah..padahal kita tgk siang tu.. skrg ni.. pi sendiri jer.. hehe layan sorg xbest la pulak.. kena ada yg teman.. Uhh lama xpi tgk wayang skrg ni. xsempat bz sgt. Sure lepas abis test yah nak pi tgk.. pastu next sem sure leh download citer ni wahahahaha jgn mara..

    ReplyDelete

jangan segan-segan nak kritik..i like..