Sunday, December 7, 2014

FAREWELL

 Dah masuk Disember, maknanya dah hujung tahun.  Siyes memang cepat masa berlalu, maknanya dah hampir 12 bulan untuk tahun 2014.  Tahun depan aku akan berhijrah untuk mencari pengalaman baru dan berdepan dengan cara hidup dan budaya baru.  Doakan kami sekeluarga sentiasa dilindungi dan diberkati ya.  Oleh kerana aku akan ditukarkan jauh nun di seberang laut, minggu lepas opis aku wat ler makan-makan untuk aku ngan 2 orang lagi staff yang akan bertukar ke seberang jgak.  Maknanya 3 orang sekali gus yang akan keluar Bahagian.

Aku gi lambat lagi, ikut perancangan In Shaa Allah, 23 Januari 2015, tapi sebab yang sorang lagi tu akan pegi 30 November,so, buat sekali gus terus la, senang tak yah la banyak-banyak kali kan. Sebenarnya acara ni, dah macam acara tradisi Bahagian aku, setiap kali ada yang keluar mesti buat makan-makan.  Of coz la kalu dok kat wisma ni, keluar masuk Bahagian tu perkara biasa, tahun ni sajer aku rasa dah  4 kali buat farewell kot.  Tapi farewell sebelum-sebelum ni, aku yang urus, tapi kali ni dah ada orang lain yang uruskan.  Wahhhh..rasa dihargai gitu kikiki..

3 tahun aku dok Bahagian terasa baru semalam melangkah kaki ke Wisma Putra, wahhh ayat tak hengat.  Tapi aku happy dok kat Bahagian ni, banyak pengalaman yang cukup beharga yang dah aku pelajari.  Tambahan pulak, Bahagian aku ni la yang menguruskan semua hal ehwal pegawai yang berada di luar negara, cam hal persekolahan, perubatan, tambang.  Kiranya sedikit sebanyak dah ada pengetahuan apa yang berlaku di luar sinun. Alhamdulillah kerana aku di beri peluang sebegini.  Sama ada best ke tak aku tetap akan lalui dan anggap itu semua adalah pengalaman untuk aku.
Ni la ahli keluarga di opis aku.  Suka duka bersama tidak akan aku lupakan.
Terima kasih semua

Dan part paling best bila dapat hadiah ler kikiki. Tak sangka aku dapat hadiah yang memang dah lama aku nak cuba.  Selalu cakap ngan diorang nak try pakai shawl, tapi nanti muka bulat.  Diorang cakap cuba la dulu, nanti kat sana sejuk, tak sesuai pakai baju tebai ngan tudung kak pidah, kalau time tak sejuk, pakai la kak pidah.  Sekali betul-betul diorang bagi aku shawl.  Mula-mula bukak tu, cam nak tak nak jer pakai, jadi ke tak ni.  Sekali En. AKAR cakap, cer try nak tengok.  Aku cakap alaaa..nanti nak belit-belit lagi.
Sekali aku try, eh jadi...jeng..jeng...jeng...terus tepek gambo kat IG.  Semua puji cam nampak muda gitu, habis sebelum ni aku nampak cam mak cik-mak cik la, cheh.., apa lagi, aku dah start menggila kat shawl la pulek..yang bestnya shawl ni tak yah nak lilit-lilit bagai pun, pin jer kat dagu tu, pusing jer pastu pin lagi sekali, taraaaa..terus terletak..aku pelik pulak, naper muka aku tak nampak bulat.  Selalunya pakai gini nampak bulat yang amat, ishhh..musykil ni, adakah muka aku dah kurus..hehehe..apa lagi, balik kampung, aku rembat 2, 3 lai shawl, tak der la mahai pun, selai 15 hinggit jer kikiki...
See...see...nampak muda kan..kan..kan..buwekkkk sila muntah ijo..aku dah start suka bershawl dah skang.  So kalau ada sapa-sapa nak bagi hadiah lagi, sila la bagi shawl, sebab aku dah start kumpul shawl. En. AKAR suh aku let go jer kak pidah aku tu sumer, tapi tudung Kak Pidah aku dah old fesen, sapa nak beli, ada tu pun kesan pin banyok bebenor, sah la kalau juai, jasa dapat maki jer nanti, baik tak payah, baik aku simpan bikin pusaka saja,  nanti dah boring shawl aku pakai ler balik Kak Pidah tu, ye dak..lagi pun aku pikir, nak fly nanti senang lipat kecik-kecik masuk beg, Kak Pidah kita hantar masuk kontena, naik kapai, jalan ikut laut, shawl yang murah ni jugak la dapat naik katebang. OK la aku nak gi meround sekejap, cari barang nak bawak sana, tepek gambo aku borong kicap kat IG sumer tekejut, cam nak meniago kedai runcit, tapi nak buek cam no, dah laki ngan anak-anak hantu kicap, cam citer hantu botol kicap.  Aku tak kisah sangat benda lain tak der, jangan kicap tak der, mau tak makan nasik anak-anak aku tu. OK la babai..zaijian..


No comments:

Post a Comment

jangan segan-segan nak kritik..i like..