Thursday, July 10, 2014

Kenduri Anak Pak Jalal

Aadoii..tajuk pun dah poyo bunyi nya, ni kalau kawan-kawan aku baca ni mesti cakap, amboi poyo benor, ini pun nak cerita dalam blog.  Ni namanya cerita yang x der modal, begini ceritanya..bulan Jun hari tu dapat invitation, dari Dato Jalalaluddin Hassan, sempena majlis kawin anak dia, actually buakan dia yg ngajak pun, tapi menantu dia.  Aku sebenarnya bukan la hegeh-hegeh sangat nak pegi pun, masa member aku bagi kad tu pun, aku dah cakap, kalau ada geng-geng lain pegi, Insyaa Allah aku sampai, kalau tak, memang tak der la aku nak pegi.  Ishhh..malu kot kan, aku teconggok se family lepas tu x der sapa pun kenai melainkan anak menantu dia jer pun yang kenai.  

Set time ngan geng-geng lain, biar sampai sekali.  Waktu aku sampai tu, cam biasa ler, Eta dah sampai, so tak ler rasa segan sangat. Lagi pun si Fadil dah entertain baik punyer.
Sebelum senduk menyenduk, kami berselfie dulu.  Pantang jumpa selfie aje, pehtu send kat grup, dah naik nyampah dah orang dalam grup tu ngan muka kami ni.  Tak kisah la, nak seng jugok..nunjuk gi kenduri Pak Jalal. Nampak beno kepoyoan di situ.
Toingggg...muncul sorang lagi mak jemah, Kak Yat menyusul kemudian.  Emhhh..memang satu meja la kami makan.  Tak der la malu sangat ye dok..sambil makan..sambil gosip..sambil ngumpat..tu memang dah hobi kami bila bekumpul.  Actually dengan depe-depe ni, aku selalu sangat jumpa.  Bila dah selalu sangat tu, dah tak der feel..hehehe..jangan marah ye..mengkome sumer..still ada feel bila time breakfast or lunch ngan korang kih kih kih.  Gambo time makan tak de la, sebab kami kalau makan memang tak hengat.  

Gedebuk gedebak, tengok orang nyanyi, tengok pengantin, kami pun nak balik ler,  sebelum balik amik gambo ngan kawan-kawan dulu.
Tapi seronok la bila tengok gambar ni, ingat zaman-zaman kat Poli, dulu begambar tak der anak, skang ada anak, sonok bila anak-anak aku siap kenal lagi sapa kawan-kawan mummy dia, masa sampai kat dewan tu pun, Abang Long siap cakap, mummy tu auntie Eta dah sampai.  Haaa koo..tengok kete pun dah kenai, tu menunjukkan selalu sangat mummy jumpa auntie-auntie sumer yer...
Last sekali..taraaaa..begambo ngan Dato' Jalal..nampak tak nampak tak kepoyooan di situ.  Pegi kenduri ni, memang nak penuhi jemputan kawan lama ker, atau memang nak jumpa Dato Jalal? no..no..no..tak mau macam tu. Ishhh..sebenarnya memang la nak penuhi jemputan si kawan, tapi dah alang-alang tu, 2 dalam 1  la kan..tapi selalunya buat la apa pun, makan-makan kat luar ker, reunion ker, kami la yang selalu ada. Dalam grup pun cam tu ler, bila grup sunyi jer, salah sorang ni masuk, baru la bertubi-tubi mesej masuk, bila depe ni diam, grup pun kembali menyepi.  Ye la, fikir yang baik-baik aje la, may be diorang tu sibuk dengan urusan masing-masing.  Tapi at least say la hai ker..or korang borak la ye, aku busy ari ni.  Tapi tak per la, sekurang-kurang nya diorang still in grup, daripada yang left terus.  Ok lah dah banyak merapu meraban. 

Sekian dulu la dari hamba ini.

12 Ramadhan 1435H.

No comments:

Post a Comment

jangan segan-segan nak kritik..i like..