Monday, April 21, 2014

Wisma Putra Netball Team

Sepanjang 3 tahun berada di Wisma Putra, ni kali kedua aku join Netball  MAKSWIP  under Wisma.  Tahun pertama ada Erni, dia yang arrange anto team Wisma ke perlawanan MAKSWIP sebab dia pun memang minat netball.

Ni sukan peberet aku selain bowling.  Sepanjang tahun aku memang kerap main netball, sampai gelap-gelap muka.  Tapi kalau dah minat kan, gelap pun gelap lah. Minggu sebelumnya tu aku main ngan team JPM, aku memang banyak join Jabatan lain kadang ngan JPJ, JPM, pastu team campur-campur dan yang terbaru, aku dah dirisik pulak oleh Kastam..hihihi..tu bukan sebab En Khush hookey, tu sebab masa main ngan sukan Universiti hari tu terjumpa ngan orang Kastam, so dia ajak aku join diorang plak bulan Mei nanti, perasan tak aku? konon bagus la kan, ramai import..puiiii..

Dah ler melalut ke lain plak, jangan nak up sangat laa..balik ke cerita aku tadi, masa tahun 2012 ke MAKSWIP Wisma layak ke suku akhir, tapi masa suku akhir kitorang kalah dengan LHDN.  Tahun 2013, tak sempat nak anto team ke MAKSWIP, sebab Erni dah posting ke Cairo, so dia dah bagi aku untuk jadi penyelaras netball.  Aku dah la tak ramai lagi kenal orang.  Sib baik ada Kak Shima and Saadah yang memang banyak membantu, bagitau sapa yang pernah join MAKSWIP sebelum-sebelum ni.  Tapi sebab last minute dan tahun lepas netball untuk MAKSWIP hujung tahun ramai yang tak dapat join sebab kekangan kerja.  Tahun ni, 2014, Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya jugak anto team Wisma ke MAKSWIP. Walaupun kalah tapi aku bangga dengan komitmen yang diorang berikan sepanjang perlawanan berlangsung.
Ni la team Wisma Putra, aku akui diorang memang boleh main, bukan kalah tak melawan, kalah dengan penuh bergaya lagi, tapi mungkin sebab kurangnya training, so masing-masing tak der fitness, tapi diorang memang ada skill.
Lagi satu tang baju tu, baju tu sebenarnya aku yang pilih, dah memang aku gemor warna pink, makanya pink ler pilihan aku, dah kate penyelaras ye dak..pilih ikut taste aku ler..terima kasih banyak-banyak kat korang sumer yang terlibat dalam menjayakan netball MAKSWIP untuk Wisma Putra tahun ni, especially Yanti, Kak Rozalah, Kak Timah, Kak Ayu, Kak Normah, Kak Shima, Ain, Heti, Nurul, Huda, Wani dan yang paling best is our manager, Deng...memang salute kat Deng sebab dia memang manager yang sangat-sangat-sangat bagus..thumbs up to Deng..harap tahun depan kita leh main sama-sama lagi, eh sempat lagi ke aku..kikiki...berangan sokmo aku ni kan??

~SYABAS WISMA PUTRA..LOVE U ALL..WP NETBALL TEAM~

2 comments:

  1. congrats beb..... thn depan aku punt eringin nak join..... lau plan awal kot2 kena taime aku kat malaysia mana la tau kan??? :) aku rindu gila dah nak main netball dgn korang ni...:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..masa main tu pun aku ngan Kak Ayu cakap kalau Erni ada boleh menang kita ni, sebab memang best giler..tu la ko kene cuti time netball ok..baru best beb..

      Delete

jangan segan-segan nak kritik..i like..