Thursday, February 21, 2013

Lunch Hour di MAC

Comey tak? hehehe..gatai merenyam la hai..nyampah aku, kalau dah muka tu ada kesan jerawat tak yah la nak sibuk-sibuk tutup kesan-kesan tu..ermmm..tapi tak pe la kan, kejelitaan tu kan hak milik setiap insan, idok nape la nak wat apa pown kannn..sebenarnya x der la nak citer apa pon, suatu masa dulu aku memang pakai dah make up jenama MAC ni, tapi dulu sebab butik MAC ada kat KL jer, so kemalasan melanda tiap kali bila bedak habis.  Dulu aku pakai bedak bedak jer MAC, yang lain cam lipstik ker, eye liner ke, blusher ke, sumer aku campur, tak kira la murah ke mahai ke, aku sebat jer.

Lepas dah kemalasan melanda nak beli MAC, aku pun beralih arah pada Estee Lauder, so aku pakai jer la Estee lauder sampai la butik MAC dah bukak kat Alamanda nu, aku mula la mengeletis balik, sebab aku hanya biasa dengan bedaknya ajer, so niat di hati nak beli bedak jer la kan, ajak mek tok Aida tu, dia memang pakai MAC, kalau time dia menggila make up dah macam retis gitew, tapi masa awal-awal peknan ari tu mek tok tu malas nak make up, cam orang sakit ada aku nengok, hehehe..jangan mare ye mek Aida, kutuk ko kjap.

Dah nama pun butik kosmetik, budak promoter tu bkn main promote lagi kat aku itu la ini la, adui..mahai ni sumer2 ni, aku nak bedak jer, kalau setakat promote jer, aku tak de la kisah sangat sebab aku dah memang tak nak kan, tapiiii budak ni siap..haaa amoi mali-mali saya kasi test dulu, amoi punya kulit aaa..elok pakai yang ini, mali ltak skit looo..dia pun mula la letak eye shadow la, blusher la, mascara la, eye liner la..haaa citer pasal eye liner plak, mek tok aida tu jgak yang ajar aku, cari eye liner yang halus, sebab senang nak pakai, aku kan cam orang pakinson, nak ltak eye liner tu terketar2 sat gi habis comot, jadi cam hantu jerangkung..mek tok tu bagi aku Maybeline..memang senang nak pakai, sebab bulu dia halus jer..apa lagi..start drp tu la aku mula ber eye liner..nampak la skit besar mata aku yang sepet nih..

Haaa..sambung balik...
Masa ni aku dah siap dah di touch up oleh budak promoter ni, Aida plak sejak tau jantina baby dia ni, pun mengeletis jgak nak make up balik hihihi..tapi dia comey..oles sana..oles sini..makin cun melecun mek tok tuuu..time aku budak ni touch up tak der pun ko nak amik gamba aku kan..sibuk dok belek make up tu..huhuhu..
haaaa...lepas buh mascara..buh eye liner la..tgk lipstik penuh atas meja..try yang tu..try yang ni..
 
hah ko..tgk berapa banyak aku rembat..budak MAC ni memang la..dia ckp apa tau..u aaaa amoi..kalau mau make up tahan lama aaa..uuu kena bubuh ini looo..ermmhhhh...aku apa lagi buh itu buh ini..last-last aku rembat sumer..adoiii..sakit kepala mak jemah ni nengok rege..nak sedapkan ati lagi..budak MAC ni brain wash aku lagi..amoi aaa..talak apo looo..ini kad saya..nanti kasi fully make up flee sama uuu...lu mau make up kasi appointment lulu la..nanti saya kasi make up looo..sekali lagi mak jemah telah dihasut..tapi sampai laaa niii...aku tak pi pun lagi flee make up..cam mana nak pegi, dah kalau make up amik masa 2 jam..kalau aku gi petang rugi la make up, sekejap make up dah nak mandi, nak tunggu ada dinner..ntah bilanya ada dinner dah skang ni..asik kat opis jer..nak tak nak..i make up la sendili amoi MAC oiii..

Tapiii serius u olsss..memang awesome make up dia, sejak pakai MAC ni, balik kg gi kenduri ke..jalan-jalan KB ngan kakak aku ker..mest orang tanya..eh!!! kak paka make up gapo eh..comey la..kadang tu orang kata..eh!!! mung mila, napok koho mudo  lo ni..hahaha..perasan tak habis-habis..nyampah aku ko ni rysha oiiii..puiiii..bak kata Abang Long mummy ni suko koya..hehehe..

p/s : psssttttt...rasa cam nak pegi lagi ni merewang ke butik MAC..

No comments:

Post a Comment

jangan segan-segan nak kritik..i like..