Anniversary

Thursday, December 13, 2012

MOOD TOK BEH ARRR...

Hallo..hallo..hallo..air kopi..air milo..

lo ni boring dok tengoh masuk dale jiwo, aku..kalu dae boring ko, bose ko, sero malah nok wat gapo sekaro, nok mari kijo malah, nok masok malah, nok ngemah rumoh malah, nok lipat kain hok betambung tu pun malah, malah blako, nok mandi pun aku malah jugok, kalau aku gege, En. Khush kato, aku nok piyod bakalih, tu ya bekeng sangat tuh, tapi buke sebab nok piyod ko gapo ko..tapi tok tau sebak apo ya jadi malah nok wak gapo sekaro..tau la peranga pesen mano...koo..sebab aku ada masalah..masalah tu ado sokmo..tok rajing tak dok masaaloh..dari aku start akil baligh lagi masaaloh mari doh..tapi masaaloh bule selesai, masa kecik caro kecik, maso besar caro besar, masa tua caro tuo, tok rajing tak dok masaaloh, aku rasa kalu mati pun ada masaaloh lagi, betul dok?

Kade-kade aku mari kijo sebenarnya, feel untuk mari kijo tu tak dok, sero nok dok teguling rumah, tapi gak kene mari kijo, sebab tu kiro sumber utama pendapatan keluarga di samping tolong En. Khush untuk sama-sama menyara keluarga.  Tok kan la sebab aku tok jupo cari surat hok boh aku nok pun aku stress setaro ni mo, sekalo cari sapa 3 hari baru jupo pung tak dok la setaro ni mo aku stress, surat tu pun jupo doh, tak dok masaaloh doh, doh bak po aku jadi serba tok keno, salah haboh sero, ko hormon koho tua koho banyok doh lo ni, nok kato nak masuk pertengahan 30-an pun lambat lagi, tapi aku raso, sebab aku nok peknan lagi kot, tapi En. Khush kato nati dulu, laaa.. ho bak po nok nanti-nanti nyoh, aku oyat ke dio aku nok anok 5 sebelum umur aku 35 tahun, tapi dio kato ramai teh nok anok..ho pah nok suruh jadi supo kito nih, doh la adik beradik tok ramai, nok sepakat kecek kiro pun payoh, nok jupo pun kadang-kadang payoh, baik aku beranok ramai-ramai sikit, aku ado anok doh, pah aku wat la supo mok aku tuh, pege Kak Ti aku sore dok dumoh wat jago dio sakit pening.

Mok ngan anok, mano nok kiro sangat bab-bab duit ni, kijo tunggeng tanggok kalu tok leh tulung anok gak baik tok soh beranok ken, pah kito nok suruh anok dok ngan kito keno la kito pun tulung anok, kalu kito sebagai mok pok pun nok kiro sangat ngan anak, tu ya anok tok se kelik dumah, kene panda kecek kiro la ngan anok..tapi masaloh lo ni, tahun depe aku nok peknen lagi, tapi masalah lain pulak timbul kalu aku beranak lo ni, sebab aku tersepit antara impian dan keluarga..ish sebab tu kalih ya jadi aku ni supo kucing nok beranok, saloh haboh sekalian.


Aiiii..budok kecik ni pun panda stress...stress ko gapo dio tuh..dapat ko make paka ore wat blako ko dio..stress x leh ikut kehendok dia la tew..supo Ayis kibung..kalu sekak nok wat gapo gak..maroh ko ore..maca-mace la..tapi mari la.. banyok mano masaaloh, setambung mana pun, kalu kelik dumoh tengok muko anok..tengok muko En. Khush..sejuk semula ati..ile habis lah stress tuh..pah dengar pulak anok-anok dok kecek, dok main, dok gege..suko hati nih tengok, tapi nok oyat nih.. rugi sapo hok tok beranok..yo lah..hok tak dok rezeki lagi tu nok wat gano kijoe Allah blakow..dio jong bagi rezeki ken..tapi hok sapo-sapo sero nok rancang tok se anok tu rugi la..sebab ore tok tanyo.."eh pitih mu banyok mano lam bank? dok pun banyok ko harto mung tuh?" payoh ore nok tanyo gitu, habih tinggi ore mesti tanyo.."eh..berapo ore doh anok mu?" ko guano..ken..ken..biar la,..malah caro gapo sekaro doh lo ni, aku nok wat hal aku jah..ikut aku nok wat gapo pun, buke mitok pitih set mu pun..nyusoh blako la ho..

No comments:

Post a Comment

jangan segan-segan nak kritik..i like..