Anniversary

Thursday, October 15, 2009

Cobaan.....

      Lamanya x singgah sini..bukan apa 2 ke 3 bulan ni bz sesangat..dengan kelas Mandarin, dengan aktiviti sukan aku..lagipun aku sekarang tengah boring tahap cipan...bila rumah aku kene pecah aku dh jadi seorang yang pemboring..lap top aku hilang..arrggghhhh tensennya..kenapa mesti ada manusia yang jahat di dunia ni, yang sanggup sakiti orang lain dan sanggup buat orang lain susah untuk kepentingan diri sendiri.  Ntah la..adakah itu lumrah hidup sementara menunggu masa untuk mengalami tidur yang panjang(mati) atau pun itu adalah satu ujian dan dugaan untuk aku untuk menguji sajauh mana keimanan aku terhadap Allah yang satu, apa pun aku tetap bersyukur di atas apa yang berlaku..dan aku yakin Allah itu sedang berbicara dengan hamba-Nya sekiranya Dia memberikan ujian dan dugaan...aku juga yakin bahawa Allah menguji hamba-Nya hanya di atas kemampuan insan itu sendiri...

        Kenapa aku kata macam tu? sebab masa rumah aku kene pecah hanya lap top, barang kemas aku yang lebih kurang rm3000 harganya,yang aku letak dalam laci bersama dengan duit raya anak-anak aku dalam lingkungan rm600 sahaja yang hilang, sedangkan pada masa tu juga kunci kereta dan motor ada tersangkut kat rumah, tapi "penjahat dunia" tersebut tidak melarikan kereta dan motor suamiku, rumahku juga tidak digeledah..kalau tidak pastinya lagi sewel aku dibuatnya..Alhamdullillah..Allah banyak bagi aku petunjuk sebelum kejadian, cuma pastinya kita tidak mengetahui perkara akan datang...aku redha dengan segala yang terjadi..mungkin ini adalah untuk mengingatkan aku supaya lebih berhati-hati...


1 comment:

  1. salam buat risya, salam simpati atas perkara tersebut..abg tak tau perkara tersebut berlaku..tetapi be cool, be strong because it's not the end of world..Tuhan turunkan bala bencana dan hujan ribut sementara namaun selepas itu Tuhan akan turunkan pelangi indah..renung-renungkanlah...

    ReplyDelete

jangan segan-segan nak kritik..i like..